MANAGEMENT BUY-OUT VAN EEN CALL CENTER
HET PROBLEEM
Sitel is een internationale groep van contactcenters. Het was actief in België sinds de overname van een Belgisch bedrijf in 1996. Het management was er echter van overtuigd dat het Belgische filiaal als onafhankelijke onderneming makkelijker zou kunnen inspelen op de bijzonderheden van de Belgische markt. Daarom wou het management van Sitel België NV een akkoord sluiten met de Sitel groep om alle aandelen van Sitel’s Belgische filiaal over te nemen. Astrea stond de Sitel groep bij in deze verkoop.
DE OPLOSSING
In amper 6 weken maakte Astrea het filiaal los van het moederbedrijf en zorgde ervoor dat het op eigen benen kon staan, onder meer door er voor te zorgen dat het bestaande ICT-systeem in gebruik kon blijven. Een ware recordtijd voor een bedrijf dat niet minder dan 600 werknemers telt. Vandaag zet het nieuwe bedrijf haar activiteiten verder onder de naam In2Com.
HET PROBLEEM
Sitel is een internationale groep van contactcenters. Het was actief in België sinds de overname van een Belgisch bedrijf in 1996. Het management was er echter van overtuigd dat het Belgische filiaal als onafhankelijke onderneming makkelijker zou kunnen inspelen op de bijzonderheden van de Belgische markt. Daarom wou het management van Sitel België NV een akkoord sluiten met de Sitel groep om alle aandelen van Sitel’s Belgische filiaal over te nemen. Astrea stond de Sitel groep bij in deze verkoop.
DE OPLOSSING
In amper 6 weken maakte Astrea het filiaal los van het moederbedrijf en zorgde ervoor dat het op eigen benen kon staan, onder meer door er voor te zorgen dat het bestaande ICT-systeem in gebruik kon blijven. Een ware recordtijd voor een bedrijf dat niet minder dan 600 werknemers telt. Vandaag zet het nieuwe bedrijf haar activiteiten verder onder de naam In2Com.