COOKIES OP www.astrealaw.be

Astrea gebruikt cookies om er voor te zorgen dat bezoekers op de meest optimale manier gebruik kunnen maken van de toepassingen van deze website. Cookies kunnen ook gebruikt worden om bezoekersgedrag op anonieme wijze te meten en te analyseren en om de inhoud van de website te verbeteren. Bemerk dat indien u geen cookies wenst te aanvaarden, het mogelijk is dat bepaalde toepassingen op deze website door u niet of niet optimaal toegankelijk zijn.

Print Friendly and PDF NL | FR | EN | DE

KEN JE SECTOR

HET PROBLEEM

Nadat een automobielinvoerder de concessieovereenkomst met één van de belangrijkste erkende verdelers binnen het netwerk had beëindigd, klaagde deze laatste hem aan. De invoerder had nochtans een opzegtermijn gebruiktgegeven, maar toch meende de verdeler dat de beëindiging onrechtmatig was verlopen. Hij eiste dan ook schadevergoedingen.

DE OPLOSSING

In deze procedure kwamen alle elementen aan bod die eigen zijn aan de automobielsector. Zowel ons nationaal distributierecht als het Europees mededingingsrecht (Groepsvrijstellingsverordening) werden aangehaald in deze juridische strijd. Maar Astrea maakte het verschil door een diepgaande kennis van de sector en diens evolutie in de afgelopen jaren.

HET PROBLEEM

Nadat een automobielinvoerder de concessieovereenkomst met één van de belangrijkste erkende verdelers binnen het netwerk had beëindigd, klaagde deze laatste hem aan. De invoerder had nochtans een opzegtermijn gebruiktgegeven, maar toch meende de verdeler dat de beëindiging onrechtmatig was verlopen. Hij eiste dan ook schadevergoedingen.

DE OPLOSSING

In deze procedure kwamen alle elementen aan bod die eigen zijn aan de automobielsector. Zowel ons nationaal distributierecht als het Europees mededingingsrecht (Groepsvrijstellingsverordening) werden aangehaald in deze juridische strijd. Maar Astrea maakte het verschil door een diepgaande kennis van de sector en diens evolutie in de afgelopen jaren.